Pernahkah kamu tahu..


Dalam kelam malam ku teringat pesan ibu
Bahagia itu apabila hadir orang yang amat menyayangi kamu
Bukan sedalam mana sayangnya kita pada mereka itu

Aku pernah bangkang kata-kata itu
Suatu ketika dulu, aku rasa lebih bahagia bila wujud sayang dalam diri aku
Kini, saat ini aku mula ragu-ragu dengan pendirian dulu
Mungkin benar bahagia hanya hadir pada orang-orang tertentu

Namun hakikatnya, manusia tak akan pernah tahu kuat nya sayang seseorang itu
Peribadi diri itu adalah sesuatu yang amat tersembunyi saban waktu
Mungkin sekali elok rupa tingkah laku luaran seseorang itu, ada hitam yang terlindung seolah-olah nampak seakan putih kelabu
Mungkin sekali juga seburuk dan sejahat mana mereka itu, ada sinar cahaya yang lebih terang daripada semua itu

Aku tidak tahu itu
Aku tidak mungkin tahu akan itu
Aku tidak mungkin faham kamu
Aku yakin kamu juga begitu

31 Oktober 2010, 2.15am


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This blog is managed solely by the owner Ezreen Farina. Photos are not to be used without giving credit unless stated that it does not belong to blog owner. Materials in this blog must be credited if re-produced in any kind of way. A piece of mind is always appreciated, unless deemed to be provocative, the blog owner shall take action by ignoring or rejecting the comment.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP