thanx for being so friendly~

Assalamualaikum (:

Hari ni satu hari buat saya tergelak bila call student-student ex-UTeM untuk buat survey for Engineering Acreditation Council. Macam-macam perangai ada. How it makes me feel everyone has their own uniqueness. Kelebihan diri masing-masing as long as budi bahasa tu ada. Bila orang cakap baik-baik, kita balas baik-baik. Dan kebanyakan yang saya call tadi sangat very the friendly! ^_^

Orang call nak buat survey tapi dia boleh plak ajak sembang. Eventhough tak kenal pon sape.

Ayat biasa pemula bicara standard macam ni...

Saya: Hello assalamualaikum. Encik .....................? Saya dari FKE UTeM. So encik busy tak sekarang?

Ada satu student ni memang buat saya tergelak la. Our conversation macam ni.. Dah halfway through survey tu dah and suddenly..

Student A: Erm jap eh. Saya nak confirmkan la. Sebab macam pelik je. Takot ni yang macam kat radio tu. Ala yang kene-kene kan orang tu~
Saya: Ha? Betul la. Awak ingat ni Hot FM ke. Hahaha.
*Ini bila student selalu sangat dengar radio atau tengok rancangan macam ni =_="*

Student B: Cik ni siapa?
Saya: Saya lecturer baru.
Student B: Betul ke ni?
Saya: Eh betul la.
Student B: Cik ajar subjek apa?
*Ini sudah confuse siapa yang survey siapa sebenarnya*


Student B lagi: So cik kenal encik ..................? Jumpa dia kena la tadah telinga. Hahaha.
Saya: Eh kenapa?
Student B lagi: Dia suka bagi nasihat panjang berjela. Hahaha.
Saya: Huhu. Ouh yeke.
Student B lagi: Ok la cik. Kirim salam kat semua orang kat FKE!!!!!
Saya: Huhu. Baik lah ;)
Student B: Kalau ada apa-apa, call la lagi! Haha.
*Ini tak pasal-pasal dia start gossip pulak*

Saya: Lepas ni soalan yes or no je okeh? Are you willing to sacrifice your time/money/effort to help those who are in need?
Student C: No
Saya: Ha?!! Sanggupkah awak mengorbankan masa dan wang untuk membantu mereka yang memerlukan?
Student C: Eh yes yes! Hehe.
*Ini tak tahu lah tak dengar ke apa*

Saya: Does the nature of your work require the knowledge you obtained in your undergraduate studies?
Student D: Eh cik cik. Cuba jangan baca soalan. Buat ayat sendiri.
*Ini lagi la isk. Boleh pulak nasihatkan orang*

Saya: Sanggupkah awak mengorbankan masa dan wang untuk membantu mereka yang memerlukan?
Student E: Siapa eh yang memerlukan? Hehe.
Saya: Siapa-siapa aje lah~ =_="

Student F: Cik nama apa?
Saya: Erm.. saya.. erm.. adalah~ Haha.
*Tiba-tiba busy body. Tak perlu tahu nama lah*

Saya: Sudah bekerja atau sambung belajar?
Student G: Saya belajar. Kat UTeM ni lah~
Saya: Ouh I see. Nape tak kerja?
Student G: Erm sebab saya nak sambung belajar la. Haha.
Saya: Haha. Yelah2 okay...

Dan banyak lagi conversation yang macam comel-comel. Ops ini semua student laki. Student perempuan nama kat bawah-bawah pulak. Tak sempat call lagi ;)

******

Tapi balik kerja tadi telah hilang mood happy-happy disebabkan rakyat malaysia yang sengat very the rude. Tengah tunggu line nak isi minyak. Dia potong line then dia pulak tak puas hati. Siap hon-hon. Giler ke ape weyy? Wife pon sama aje muka masam macam apa. Keluar kereta pergi bayar memang dah geram giler. Sorry la sebab terjeling muka tak puas hati kat wife dia. Patu sembang-sembang dengan pakcik petronas tolong pump minyak tu. See~ Pakcik tu pon tak puas hati giler. Siap kata macam tu la rakyat malaysia yang tak berbudi bahasa. Nak kata hensem, tak. Nak kata kaya, kereta lama je. Dah tu nak berlagak sangat ape hal hah? Orang lain pon nak cepat jugak, penat jugak baru balik kerja!

muimui –   – (April 5, 2011 at 10:50 AM)  

ahah~! suke sembang2 ngan laki laen~ X-(

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This blog is managed solely by the owner Ezreen Farina. Photos are not to be used without giving credit unless stated that it does not belong to blog owner. Materials in this blog must be credited if re-produced in any kind of way. A piece of mind is always appreciated, unless deemed to be provocative, the blog owner shall take action by ignoring or rejecting the comment.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP