LIKE my PILLO Covers page!

Oh WOW, check this out!!!

Homemade Tart Nenas

Nak buat tart nenas untuk raya? Cara-cara nya mudah saje. Meh nak ajar. Sedaaaaaap~ Budak 2 tahun pon boleh buat..

Tak percaye???

Tengok, Adreena buat sorang-sorang je taw~

Bahan-bahan untuk base:
1 buku butter
1 biji kuning telur
2 sudu susu pekat
2 sudu tepung kastard
3 cawan tepung (atau lebih)
sedikit garam

Cara-cara:
Campur kesemua bahan-bahan tadi dan gaul kan. Kemudian, bentukkan menggunakan acuan tart. Untuk hasil yang lebih menarik dan kreatif, boleh bentukkan tart tadi menggunakan sepit. Lebih lawa macam ni :)

Selepas itu, letak jem mengikut cita rasa. Jem ni buat sendiri taw, bukan jem kat supermarket tu. Then, bakar sehingga putih kekuning-kuningan.

Ni lah hasil nya sebelum dibakar.

Selamat mencuba!
**esok nak buat biskut conrnflakes pule**

Yours Truly,


sarizal –   – (September 6, 2010 at 5:04 PM)  

muka adreena xley bla la..serius gle..ni yg nakkk rasa t..jgn abeskan plak ye..hakhak..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This blog is managed solely by the owner Ezreen Farina. Photos are not to be used without giving credit unless stated that it does not belong to blog owner. Materials in this blog must be credited if re-produced in any kind of way. A piece of mind is always appreciated, unless deemed to be provocative, the blog owner shall take action by ignoring or rejecting the comment.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP